úterý 11. června 2013

Chtěla bych být švadlenkou

O tom, proč nesnáším nakupování a proč asi nikdy nebudu šik.

Včera ráno jsem měla tyrkysovou náladu. A proto jsem si chtěla vzít svou novou tyrkysovou halenu, do které jsem se onehdá v nějakém obchodě zamilovala na první pohled. Jala jsem se ji žehlit a ouha - flek! Kde se tam ty fleky pořád berou, to prostě nikdy nepochopím. Na všem, co si koupím, je do týdne flek.

No nic, zalila jsem halenu Vanishem, hodila ji do pračky a odešla do práce v trapné černobílé.

Odpoledne jsem se vydala do Olympie koupit šaty. Nákupy oblečení nesnáším z několika důvodů. Jednak mi vadí davy. A velká obchodní centra jsou synonymem pro davy lidí. Nechápu, jak v nich někdo může dobrovolně trávit několik hodin a ještě si to užívat. Ale když končíte v práci v půl šesté, moc jiných možností než nákup v megaobchoďáku už vám nezbude.

A pak taky nemůžu nikdy nic sehnat. Buď se mi nic nelíbí, nebo to nemají v mé velikosti, nebo to stojí třikrát tolik, než jsem ochotná za to dát. Takže jsem pak frustrovaná a buď nekoupím nic nebo sáhnu po první věci, která je alespoň trochu přijatelná. Následně jsem ještě víc nešťastná, protože to, co jsem koupila, mi tak úplně nesedí.

Někdy se mi taky zázračně mění míry, takže i když něco vyzkouším v obchodě a sedí mi to, může se klidně po příchodu domů ukázat, že mi to je malé či velké. A to třeba i u bot, takhle mám doma dva páry bot, které se nakonec ukázaly být nenositelné.

No nic, prostě se budu muset naučit šít a všechno oblečení si vyrábět sama. Vidím to, že za takových deset let bych to mohla dokázat. Tak třeba ve čtyřiceti konečně začnu chodit slušně oblíkaná.

Zpět k nákupu. Dorazila jsem do Olympie a začala procházet jednotlivé obchody a hledala maxišaty. Myslela jsem si naivně, že to bude jednoduché, ale ouha. Maxišaty už očividně dávno vyšly z módy. Zato oblečení, které vypadá jako neforemný kus hadru, to se drží už pár sezón. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale vážně nechápu, proč to někdo kupuje. Jak říká moje maminka - fialovej hnus (to platí pro všechny barvy, fialovou mám náhodou ráda).

Když už jsem myslela, že se rozpláču, vyloupl se zpoza rohu Lindex a tam byly. Přímo ve výloze! V Lindexu očividně kašlou na to, co je in, za což jim děkuju.

Radost z šatů mi ovšem vydržela jen do té doby, než jsem přišla domů, vytáhla z pračky vypranou tyrkysovou halenu a zjistila, že flek tam FURT JE! Achich. A tak jsem se rozhodla, že se na to vykašlu a budu to nosit i z flekem, i když z toho některé lidi asi skoro trefí šlak. Já se té halenky prostě nevzdám!