neděle 5. února 2012

O kouření

Zřejmě se tu čas od času budou objevovat články, které se mateřství a věcí s tím spojených vůbec netýkají. První období, kdy jsem neměla sílu na nic jiného než na mimino, je pryč a mě se občas honí hlavou i naprosto baby free myšlenky. Mohla bych je sice psát jinam, ale na udržování dvou blogů asi nemám kapacitu.

Dnešní téma je dost kontroverzní. Myslím ale, že mě nikdo nemůže podezřívat z podjatosti. Můj vývoj vypadal asi takto: zapřísáhlý nekuřák - tolerantní nekuřák - kuřák - příležitostný kuřák - nekuřák. Jak vidíte, kopu průběžně za oba týmy. Spravedlnost musí být.

Neustále se objevují snahy zakázat kouření v restauracích, kavárnách apod. Nekuřáci si stěžují, že si nemohou jít nikam sednout, protože nekuřáckých podniků je málo. Jenže (alespoň někteří) kuřáci mi dají jistě za pravdu, že káva nebo pivo bez cigarety, to prostě není ono.

Mně se líbí současná úprava, kdy si podnik musí zvolit, jestli je kuřácký či nekuřácký, a dát tuto skutečnost najevo. Jediné, co bych zrušila, je ta možnost smíšených prostorů. To je prostě nesmysl, protože cigaretový kouř se dostane skoro všude a málokterý podnik s těmito "stavebně oddělenými prostory pro kuřáky a nekuřáky" to má vyřešeno tak dobře, aby kouř do nekuřáckých prostor nešel.

Jinak ale nevidím v rozlišení podniků problém. Těch nekuřáckých přibývá, takže tipuju, že hlas nekuřáků je slyšet dostatečně. A každý se snad může rozhodnout, kam si zajde na kafe.

Na druhou stranu, vůbec by mi nebylo proti mysli, kdyby se zakázalo kouření na ulici. To je totiž místo, kde se potkáváme všichni a oddělit nás nelze. (Leda vytyčit trasy pro kuřáky a nekuřáky, ale to už by byl trochu extrém, což?) Není nic nepříjemnějšího něž jít po ulici za člověkem, který si zrovna užívá svou ranní cigaretku. Vyhnout se tomu většinou nejde. To by člověk musel po chodníku umně kličkovat a kolikrát by ani to nestačilo.  Prostě kouření venku je zlo, a to říkám jako někdo, kdo si běžně cestou na tramvaj zapálil.

Co si o tom myslíte? Zdá se vám to logické? Nebo jsem úplně pitomá a nic nechápu? Nestyďte se a vyjádřete se v komentářích.