neděle 22. dubna 2012

Minimalismus podle Danky

Jedna z výhod mateřské dovolené (aspoň pro mě) je to, že mám čas přemýšlet o životě.* O tom, jaký život vedu. A jaký bych vést chtěla.

Dlouho jsem netušila, že všemožné představy a ideály, které o životě mám, mají jméno. To jsem objevila až nedávno. Už jsem se o tom zmínila tady, směr, který mě oslovuje, se jmenuje minimalismus.

Zřejmě by bylo nošením dříví do lesa nějak se o minimalismu rozepisovat. Aspoň já jsem při svém brouzdání po internetu získala dojem, že minimalismus teď frčí. V zásadě jde o to, soustředit se v životě na to podstatné a zbavit se všeho okolo. Co je podstatné si samozřejmě určí každý sám.

Mně osobně se líbí, že tenhle životní styl je ve své podstatě dost eko (-logický i -nomický) a taky dost praktický, tím myslím, že to nejsou jen nějaké vznešené abstraktní myšlenky (i když těch se najde samozřejmě taky dost), ale i věci, které člověku pomohou v každodenním životě.

Ve zkratce, pokud vás to zajímá, budu sem čas od času psát i články o tom, jak si zjednodušuju život. Pokud ne, tak podle štítku minimalismus na začátku článku jednoduše poznáte, o co jde. A samozřejmě neváhejte a pochvalte mě, vynadejte, komentujte.


* Nejsem si úplně jistá, jestli je to zrovna tou mateřskou nebo prostě věkem. Každopádně se to teď děje.