úterý 1. května 2012

Health month - čtvrtý měsíc

Ani jsem se nenadála a duben skončil. A tak spěchám se shrnutím toho, jak se mi dařilo v boji za zdravější život a lepší návyky.

Pravidla na duben byla tato: třikrát týdně se věnovat něčemu užitečnému, nemlsat a cvičit 20 minut denně alespoň šest dní v týdnu.

První půlka měsíce byla těžká. Hodně těžká. Nevím proč, asi že jsme hned na začátku dubna byli pět dní pryč z domu a já z toho všeho vypadla. Dostat se po návratu zpátky do vyjetých kolejí mi trvalo pak ještě asi týden. Pak se to ale zlomilo a Danka se změnila v produktivní osobu, která vše s úsměvem zvládá. Zvláštní. Kéž bych přišla na ten spouštěcí mechanismus.

No nic, je tu nový měsíc a já se rozhodla, že už mám plné zuby neustálého opakování pořád stejných věcí. Chce to něco čerstvého. Takže na květen jsem si uložila:

- Cvičit 20 minut denně alespoň 6krát týdně - no dobře, to není moc nové, ale tenhle návyk je užitečný a já ho potřebuju ještě upevnit

- Meditovat 2 minuty denně alespoň 6 dní v týdnu - nejsem nějak moc zapálená do spirituality a takových věcí, ale inspiroval mě článek na zenhabits. Vypadá to vlastně dost jednoduše, ale není. Myslíte si, že dokážete na 2 minuty vypnout hlavu a soustředit se jen na svůj dech? No, já ne. Tak jsem si říkala, že to zkusím. Třeba mi to pomůže naučit se soustředit i na jiné věci. (Víte, jak se říká, že ženské umějí dělat víc věcí najednou? Je to pravda, aspoň u mě, ale považuju to spíš za prokletí. Já ne že umím dělat/myslet na víc věcí najednou, já se prostě neumím soustředit jen na jednu věc.)

- Alespoň 4krát týdně pracovat na věcech ze seznamu úkolů - snažím se pořád najít si pro sebe ideální systém na time management. Až ho najdu, dám vědět.

Takže s chutí do nového měsíce, květen jsem měla vždycky moc ráda, je to skvělý měsíc. 

Poznámka: Pokud se taky pokoušíte o nějaké změny životního stylu, koukněte na healthmonth.com a hrajte se mnou.


Líbil se vám článek? Máte k němu co říct? Neváhejte a pochvalte mě, vynadejte, komentujte.