pondělí 4. února 2013

Health month - prosinec, leden/únor

Někteří z vás prý tyhle články o mém boji s leností čtou, tak jsem se nakonec rozhodla v nich pokračovat.

Za leden je to jednoduché. Protože jsem si první lednové dny užívala na horách s kamarády, na nějaký Health month jsem si ani nevzpomněla. Když jsem pak přijela do Brna, narychlo jsem si určila cíl "pít 4 sklenice vody denně", což mi problém nedělá, vodu piju stejně pořád.

Chci ale ještě zpětně napsat něco o prosincových předsevzetích. Možná si vzpomenete, že jsem chtěla vyzkoušet nějaký ten adventní půst. Jak to dopadlo? Řeknu to na rovinu, selhala jsem na celé čáře. Ale taky jsem díky tomu zjistila spoustu věcí.

- žádné maso, žádné mléčné výrobky - to se mi docela dařilo. Netvrdím, že jsem tyhle zákazy dodržela 100%, ale měla jsem s nimi nejméně práce

- žádné pečivo - první týden byl ok, ale pak už jsem začínala mít ovesné kaše na všemožný způsob vážně po krk.

Kdybych shrnula tahle tři omezení týkající se výživy, největší problém nebyl ani tak to, že by mi maso, mléko a pečivo chyběly, ale že nejsem na jiné stravování zvyklá, takže jsem pořád řešila problém, co vlastně koupit a uvařit. Nějakých pár "vegetariánských" jídel zvládnu, ale pokud bych se takhle chtěla stravovat déle, musela bych opravdu hodně rozšířit repertoár.

Pro úplnost, přechod na tuhle stravu zatím v plánu nemám, ale snažím se alespoň jednou týdně vařit nějaké "racio" jídlo - Jára to zatím zarytě odmítá.

- max. 1 skleničku alkoholu týdně - to by neměl být problém, řikala jsem si. A hele, byl. Nějak jsme si poslední dobou zvykli po večerech popíjet. A protože muž se samozřejmě k žádnému půstu nezavázal, tak to bylo pořád "Dáme si víno?" "Nedáš si pivo?" "Dáš si trochu ořechovky?" S takovou ze mě bude za chvíli alkoholik.

- žádná televize - tohle se vyvinulo ve velké překvapení. Myslela jsem, že mi budou chybět naše oblíbené seriály, ale to jsem zvládla. Konec konců, jsou uložené na disku a jednou na ně dojde. Na "opravdovou" televizi normálně nekoukám, ale jen co jsem si to v prosinci zakázala, začala mě ta záludná obrazovka přitahovat a já měla najednou chuť aspoň se mrknout, co dávají. Nerozumím tomu.

- max. 15 minut denně na internetu - snažím se omezovat internet i nadále, protože je to opravdu mor. Bezcílné surfování a rozklikávání jednoho odkazu za druhým, to je můj velký problém. Nejlíp to funguje, když zavřu notebook do pracovny, kam přes den nechodím. Jenže občas se člověk na něco potřebuje podívat, recept, jízdní řad apod. A jak už je ta krabička jednou na očích, mám problém se od ní zase odpoutat. Prostě závislák.


Tak, to by byla definitivní tečka za prosincem. A teď ještě rychle předsevzetí na únor, tentokrát jen dvě a popravdě se necítím úplně schopná je dodržet, ale udělám, co bude v mých silách:

- učit se 5x týdně matiku
- cvičit 7x týdně 30 minut - s cvičením ode Jillian Michaels jsem začala už v listopadu a šlo mi to dobře, dokud mě neskolil zánět močových cest. Pak už jsem se k tomu znova nedokopala. Ale tentokrát už to musím dokázat.