čtvrtek 6. října 2011

Mateřská demence

Dneska jsem s tím psaním nějak aktivní.

Když jsem své matce říkala o tom, že v těhotenství a v prvních měsících mateřství se snižuje ženám inteligence, tak se mi vysmála. Říkala něco v tom smyslu, že kdo je idiot jako matka, byl idiot i předtím. No tak to pěkně děkuju.

Já tenhle pokles inteligence na sobě pozoruju a není to nic hezkého. Tak třeba vám začnou vypadávat slova. Nejčastější označení čehokoli je "tamto, no víš co" nebo "tentononc". Nebo pro něco jdete a cestou zapomenete, co jste vlastně chtěli. Ano, vím, že tohle se stává i lidem bezdětným, byla jsem jednou z nich, ale teď se to ještě prohlubuje.

Nejnovější poškození mého mozku se týká gramatiky. Nejsem si jistá, jak se co píše. Slovo "denní" do předchozího článku jsem si musela vyhledat v pravidlech, protože jsem si nebyla jistá, jestli se tam píšou dvě n. Chvíli předtím jsem váhala, jestli se opravdu používá termín "univerzita třetího věku" nebo je to nějaký můj výmysl. A na začátku tohoto odstavce jsem chvíli koukala na slovo "Nejnovější", protože se mi zdálo nějak divně napsané. Podotýkám, že jsem nikdy neměla s češtinou problémy, spíš naopak.

Teď se bojím, co bude následovat. Změním se nakonec v blábolícího slintajícího dementa? Jen doufám, že je to všechno jen dočasné.