pátek 20. ledna 2012

Dětský kolektiv

Ten by Jára potřeboval jako sůl.

Už jsem se zmínila, že jsme byli v úterý na návštěvě u Z., která má ročního synka. Honzík je šikula, vesele leze a chodí kolem věcí. Jára měl tedy možnost vidět nějaké mimino "v pohybu." A hele, druhý den ráno se poprvé přitáhl rukama a posunul se dopředu. Do té doby se snažil chodit po hlavě, což mu moc nešlo. Až díky Honzíkovi to pochopil a já myslím, že brzy už se (konečně) začne plazit.

Jojo, rozhodně bychom někam mezi děti chodit měli. Už jsem pomalu byla odhodlaná přihlásit ho na plavání, ale pak jsem to nějak nestihla. A hlavně se mi do toho moc nechce. A to ze dvou důvodů. Jednak je docela záhul vypravit se s dítětem ven. Věřím, že to znají všechny matky. Obléct sebe, obléct řvoucí dítě (v tomhle věku asi existuje jen minimum dětí, kterým oblékání nevadí) a ještě sbalit všechny důležité věci a na nic nezapomenout. Tohle mě odrazuje. A pak taky představa, jak ho budu potom oblékat na cestu zpátky, mezi ostatními matkami, které budou tiše hodnotit, jak jsem hrozná a neschopná.

Měla bych se ale překonat, protože dětský kolektiv je podle mě pro dítě dobro.

V nějakém chytrém článku o vývoji dětí jsem četla, že když už dítě leze, tak má rodič po té podlaze lézt s ním. Aby se zabavilo. Prosím? Já své dítě nade vše miluji, ale to neznamená, že mi nevadí dělat všechny tyhle opičky. Jsem konec konců dospělá, období lezení už mám dost dlouho za sebou. Na to jsou přeci jiné děti.

Podporují mě v tom i jediné dvě knihy, které jsem o výchově dětí přečetla. První je Koncept kontinua. Autorka tam uvádí, že nejlepší je, aby si dítě hrálo s jen o málo staršími dětmi. Učí se tím nové dovednosti. No prostě přesně to, co se stalo s Járou a Honzíkem. A Líný rodič mě podporuje v názoru, že rodiče nejsou od toho, aby si s dítětem hráli. Například říká "Děti se spolu zabaví, což znamená, že vy se můžete věnovat důležitým věcem, jako je plení plevele, popíjení piva, cvičení na ukulele či civění z okna."

Nejlepší je samozřejmě pořídit dítěti sourozence. Ale než k tomu dojde, bude Jára potřebovat alespoň nějaké kamarády. Takže mě omluvte, jdu hledat nabídky různých užitečných kurzů pro maminky s dětmi.