pondělí 18. července 2011

Základní pravidla pro přežití

Uběhly už sice dva měsíce, ale lépe pozdě než nikdy. Tady jsou nějaké poznatky, ke kterým jsem se postupně dopracovala, ať už sama nebo s něčí pomocí. Nic objevného, ale hodí se to sesumírovat.

1) Nečíst
Žádné články o tom, co by mělo miminko všechno dělat a umět a co je všechno důležité mu poskytnout. Nebo alespoň v omezené míře. Samozřejmě je dobré mít nějakou rámcovou představu. Ale když čtu o tom, že děti, které příliš pláčou, mají později sklon k depresi, nebo že když dávám mimču dudlík, bude mít větší sklony začít kouřit... pro nestranného pozorovatele zřejmě zajímavá fakta, pro mírně hysterickou matku důvod k upadnutí do deprese. Takže pryč s podobnými poznatky.

2) Nesrovnávat
Co na tom, že jiné děti už umí něco, co náš prcek ne? Však on se k tomu časem taky dopracuje. Co na tom, že jiné matky zvládají péči o dítě líp? S tím stejně nic nenadělám, tak proč se trápit. (Na druhou stranu je občas fajn srovnání s někým, kdo je na tom stejně blbě. Člověk si pak uvědomí, že ty jeho problémy jsou více méně normální a že není na světě tak sám.)

3) Neplánovat a neočekávat
K čemu mi bylo, že jsem si v těhotenství vysnila, jaké budeme mít s mimčem ideální léto? Akorát mi teď může být líto, že to neprobíhá tak, jak jsem chtěla. Takže radši to brát tak, jak to je, a těšit se z věcí, které nám jdou, než se rozčilovat nad těmi, které nejdou.

4) Neposrat se ;)
Tímto zdravím švagrovou, od které tohle heslo pochází. Asi si ho budu muset a nalepit na ledničku.